Twórcy gier wygrali z czasem - powstało 28 projektów - Warszawska Szkoła Filmowa, akademia, gimnazjum, liceum, kursy filmowe Warszawa

Warszawska Szkoła Filmowa, inicjator studiów „Tworzenie gier wideo”, organ prowadzący szkołę średnią dla twórców świata wirtualnego, gościła młode pokolenie branży gamingowej.

Twórcy gier wideo wygrali z czasem - powstało 28 projektów

 

Definicja słowa „film” ulega ciągłej zmianie. Sztuka filmowa to już nie tylko kamery, światło, ale także komputerowe efekty specjalne czy przekazywanie ruchów aktorów postaciom z bajek. Świat filmu i gier wideo wzajemnie się przenikają. Podążając za nowymi trendami Warszawska Szkoła Filmowa od dwóch lat organizuje wydarzenia z cyklu „game jam”. Tłumacząc najprościej, to ekstremalny wyścig z czasem dla twórców gier komputerowych. Celem jest zrobienie ciekawej, działającej, estetycznej gry. W dniach od 1 do 3 września odbyła się 3. edycja Warsaw Film School Game Jam. 130 twórców z całego kraju miało 36 godzin, aby odkryć lub rozwinąć swój talent. Efekt finalny zaskoczył nawet najbardziej wymagających graczy!

- Podoba mi się open space Warszawskiej Szkoły Filmowej. Najmocniejszą stroną takiej formuły jest kolaboracja. Siedzimy nad nowym projektem w czwórkę, piątkę, uczymy się od siebie, a przy okazji siedzą wokół nas osoby z branży. Integracja jest tutaj na bardzo wysokim poziomie – mówił Michał Majczak, jeden z uczestników wydarzenia. Ernest Krystian, który przyjechał z Gdańska docenia artystyczną atmosferę, jaka panuje przy Gen. Zajączka 7 w Warszawie: - Dobrze się bawimy, bo tworzymy sztukę, jaką są gry komputerowe – dodał. Jak przy każdej edycji Warsaw Film School Game Jam, najbardziej cieszą dobre opinie uczestników, którzy po raz pierwszy zdecydowali się na udział w tym konkursie. - Przyszłam zobaczyć, jak wygląda taki jam. Potrafię rysować, chciałam się sprawdzić. Tutaj jest fajna atmosfera - uważa Aleksandra Głodowska. 

Wydarzenie rozpoczęło się w piątek, 1 września. Uczestnicy wzięli udział w imprezie integracyjnej, podczas której mogli się poznać, dobrać w zespoły producenckie i rozpocząć tworzenie nowych gier. 36 godzin wystarczyło, aby na ekranie Kina Elektronik pojawiło się 28 nowopowstałych tytułów. Tegoroczne produkcje oceniali fani polskiego gamingu oraz doświadczone jury w składzie:

Adrian Pasieka (Gameplay Designer, Techland), Piotr Mańkowski (Redaktor naczelny magazynu Pixel), Krzysztof Justyński (Game Designer, Crunching Koalas), Krzysiek Dalton Puchalski (Walkabout Games), Prof. nadzw. dr hab. Pawel Frelik (Autor publikacji o grach wideo i kulturze wizualnej).

Nagrodę główną konkursu zdobył zespół Byte Barrel za grę pt. „Time Reaction”. Nagroda publiczności trafiła w ręce zespołu „Drop Table Game Jam”, autorów gry pt. „Czas Lecieć”. Nagrody ufundowały Warszawska Szkoła Filmowa i firma Techland, główny partner wydarzenia. Sponsorami Game Jamu były również firmy Movie Games i Walkabout zajmujące się wyszukiwaniem młodych talentów i kreatywnych pomysłów na gry. Co ciekawe, w trzyosobowym zespole, który zgarnął nagrodę publiczności, dla dwóch twórców był to pierwszy game jam w życiu.

Warto dodać, że Warszawska Szkoła Filmowa jest inicjatorem i organizatorem gali Game Jam Awards – uroczystego spotkania programistów, animatorów, scenarzystów, kompozytorów, grafików, którzy przez cały rok kalendarzowy uczestniczą we wszystkich krajowych imprezach z cyklu „game jam”.

Do zobaczenia w grudniu!

Nagroda Główna:

Gra "Time Reaction"

Zespół Byte Barrel: Ernest Krystian i Kamil Przeździecki

Nagroda Publiczności:

Gra "Czas Lecieć"

Zespół Drop Table Game Jam: Mateusz Major, Bartłomiej Pilzak, Jan Major

Feedback