Piotr Sobociński jr. inspirował operatorów filmowych - Warszawska Szkoła Filmowa, akademia, gimnazjum, liceum, kursy filmowe Warszawa

Warszawska Szkoła Filmowa rozpoczęła nowy cykl spotkań z wybitnymi twórcami kina. – Na pierwszym wykładzie skupiliśmy się na filmie fabularnym – relacjonuje Pomysłodawczyni spotkań, Dokumentalistka i Wykładowczyni Warszawskiej Szkoły Filmowej Barbara Pawłowska. Po raz pierwszy w swojej karierze, ponad trzygodzinne zajęcia z analizy scen filmowych poprowadził wybitny operator filmowy Piotr Sobociński jr. - Każdy polski operator filmowy zna się na inscenizacji oraz na prowadzeniu emocji w filmie. To wywodzi się ze szkoły filmowej, gdzie od początku jest studentom wpajane, aby każdy operator potrafił samodzielnie zrobić film. Rola operatora filmowego jest tak postrzegana w Polsce i w Europie, na świecie jest inaczej – tłumaczy autor zdjęć m.in. do filmu „Wołyń”, „Drogówka” i „Dom zły”. Podczas spotkania ze Studentami Warszawskiej Szkoły Filmowej nie zabrakło emocjonujących anegdot o kulisach pracy na planie filmowym. Piotr Sobociński jr. skupił się na analizie ustawień kamery podczas zdjęć do filmu „Bogowie”. Podkreślał rolę światła i dobrze dobranej lokacji. – Nie można iść pod prąd. Trzeba sobie znaleźć takie wnętrze, gdzie okna są dobrze rozstawione, aby film sam się robił. Zazwyczaj pojawiam się w wyznaczonej lokacji i co godzinę, co pół godziny robię zdjęcie. Nawet zwykłym telefonem. Potem potrafię zaplanować kalendarzówkę, ustawić ekipę tak, aby istniało jak najmniejsze zagrożenie, że coś pójdzie nie tak – radził Sobociński jr. Chcesz zobaczyć fragmenty wykładu? Kliknij tutaj.

 

 

Feedback