elementarz dla początkujących adeptów sztuk audiowizualnych - Warszawska Szkoła Filmowa, akademia, gimnazjum, liceum, kursy filmowe Warszawa

Jak wyprodukować dobry film mając do dyspozycji mikroskopijny budżet? Na co zwracać uwagę, żeby obraz miał szansę konkurować z zagranicznymi tytułami? Jak przygotować materiały o projekcie, by zainteresować producentów? Jak w nowoczesny sposób budować strategię promocji filmu? Jaką rolę mogą w niej odegrać festiwale filmowe? 

Te i podobne pytania zadają sobie młodzi scenarzyści, reżyserzy, producenci, dystrybutorzy stawiający pierwsze kroki w branży. Cóż można zrobić lepszego, niż zadać je doświadczonym profesjonalistom? Taka idea przyświecała spotkaniom z cyklu INTERFILMLAB, które odbywały się między innymi w Warszawskiej Szkole Filmowej w listopadzie 2017 roku. Wskazówki ekspertów zebrał i przystępnie opisał Grzegorz Fortuna Jr. w publikacji, którą można bezpłatnie pobrać na stronie projektu.

 – Przygotowaliśmy ekstrakt praktycznej wiedzy o tym, jak być konkurencyjnym na rynku audiowizualnym – mówi Fortuna Jr. – To pigułka podstawowych informacji o nowatorskich sposobach działania w branży tak, by móc realizować autorską wizję, tworzyć dobrej jakości kino, które ma szansę odnieść komercyjny sukces i wyjść poza lokalne podwórko.

Praktycy pokroju Mii Bays, producentki nagrodzonego Oscarem Sześciostrzałowca (reż. Martin McDonagh), czy Mariusza Włodarskiego, producenta m.in. Intruza (reż. Magnus von Horn) oraz 21 × Nowy Jork (reż. Piotr Stasik), przyjechali z konkretnymi instrukcjami, opowiadali o sprawdzonych schematach postępowania i szlakach przetartych przez wielu uznanych dziś twórców.

 – Pomyślcie o swojej publiczności, o tym, co macie jej do powiedzenia, uchwyćcie autentyczność – mówiła Mia Bays podczas warsztatów INTERFILMLAB w Warszawskiej Szkole Filmowej. – Jeśli adresujecie swój film do międzynarodowej publiczności, zastanówcie się dobrze, co widzowie muszą wiedzieć, by zrozumieć waszą historię.

Ogólna recepta na sukces sprowadza się do tego, by tworzyć filmy zrozumiałe pod każdą szerokością geograficzną, wykorzystując powszechnie znane schematy gatunkowe, ale wprowadzając modyfikacje wynikające z lokalnej kultury i wrażliwości. Na co konkretnie zwracać uwagę?

Pobierz elementarz (kliknij!) 

 

Spotkania z cyklu INTERFILMLAB są inicjatywą Instytutu KOSMOPOLIS Fundacji Nauki, Kultury i Edukacji. Odbywały się w 2017 roku podczas trzech festiwali filmowych: KAMERALNE LATO w Radomiu, WAMA Film Festival w Olsztynie i CINEMAFORUM w Warszawie. Warsztaty odbywały się również w Warszawskiej Szkole Filmowej w dniach 8-10 listopada. Spotkania poświęcone były zagadnieniom rynku filmowego, ze szczególnym uwzględnieniem promocji i dystrybucji filmów. Szkołę odwiedziło grono ekspertów, Zofia Horszczaruk, Alex Leszczyńska, Joanna Solecka, Katarzyna Wilk, Mariusz Włodarski, Mia Bays. Podczas wykładów dowiedzieć się można było m. in. jak skutecznie znaleźć agenta sprzedaży, jakie są zasady autoprezentacji, jak zapanować nad budżetem przeznaczonym na produkcję filmu, czy jak istotna jest współpraca scenarzysty z producentem na wczesnym etapie projektu. W warsztatach oprócz studentów naszej szkoły, gościliśmy również słuchaczy szkół filmowych z Łodzi, Gdyni i Katowic.

Projekt INTERFILMLAB –  edukacja na rzecz zwiększenia konkurencyjności i możliwości eksportowych polskiego przemysłu filmowego jest współfinansowany ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego.

 

Feedback