Sundance TV ogłasza 3. edycję konkursu filmów - Branża - Warszawska Szkoła Filmowa, akademia, gimnazjum, liceum, kursy filmowe Warszawa

Kanał SundanceTV ogłosił rozpoczęcie Konkursu Filmów Krótkometrażowych SundanceTV Shorts 2017. Wyłoniony przez jurorów zwycięski film zostanie wyemitowany na kanale SundanceTV oraz zaprezentowany na Sundance Film Festival w Londynie, który odbędzie się w dniach 1-4 czerwca 2017 roku. Do grona partnerów SundanceTV dołączyła marka Vimeo®, która ufundowała przyznawaną przez widzów i fanów Nagrodę Publiczności Vimeo. Ponadto, obok SundanceTV, Vimeo i Instytutu Sundance, partnerami konkursu w Polsce zostali: Polski Instytut Sztuki Filmowej (PISF), Warszawski Festiwal Filmowy, American Film Festival, UPC, Multimedia Polska, TOYA. 

Mike Plante, Senior Programmer Sundance Film Festival, powiedział: „Konkurs Filmów Krótkometrażowych SundanceTV Shorts to świetny sposób na zwrócenie uwagi na formę, jaką jest film krótkometrażowy - oferuje on twórcom filmowym unikalną przestrzeń do kreatywnego opowiadania historii. Z niecierpliwością czekamy na obejrzenie wszystkich zgłoszonych filmów”.

Zgłoszenia do konkursu SundanceTV Shorts można składać od 13 marca do 14 kwietnia na stronie www.sundancetvshorts.com. Film może zostać zgłoszony przez jego producenta lub reżysera, który jest w stanie przedstawić dowód zameldowania w Polsce. Film nie może trwać dłużej niż 15 minut i musi zostać dostarczony wraz z angielskimi napisami w przypadku filmu nieanglojęzycznego. Zgłoszenia muszą być zgodne z oficjalnymi zasadami kanału SundanceTV oraz wymogami technicznymi, które są dostępne na stronie www.sundancetvshorts.com

W Konkursie Filmów Krótkometrażowych SundanceTV Shorts zostaną przyznane dwie nagrody.  Film, który otrzyma Nagrodę Jury, zostanie wyłoniony w oparciu o takie kryteria jak kreatywność, wartość rozrywkowa, oryginalna narracja, czy walory produkcyjne.

W jury, któremu przewodzić będzie Mike Plante, Senior Programmer Sundance Film Festival, zasiądą także Harold Gronenthal z SundanceTV Global, Jeff Hurlow z Vimeo oraz Maria Sadowska (reżyser i wokalistka), Tomasz Raczek (krytyk filmowy i publicysta), Wiesław Kot (krytyk filmowy, wykładowca akademicki i bloger), Paweł Felis (krytyk filmowy „Gazety Wyborczej”), Kalina Cybulska (Polski Instytut Sztuki Filmowej), Urszula Śniegowska (American Film Festival), Natalia Maliszewska (Warszawski Festiwal Filmowy), Patrycja Gołos (UPC), Anna Janusz (Multimedia Polska) oraz Andrzej Pasowski (TOYA).

Laureat Nagrody Jury otrzyma bilety dla dwóch osób na pokaz swojego filmu podczas tegorocznego Festiwalu Filmowego Sundance w Londynie w czerwcu. Zwycięski film zostanie także wyemitowany w tym roku na kanale SundanceTV. Ponadto fani niezależnego kina będą mogli wyłonić laureata Nagrody Publiczności Vimeo na drodze internetowego głosowania. Twórca filmu, który uzyska najwyższą liczbę głosów, otrzyma aparat cyfrowy oraz roczną subskrypcję konta Vimeo Pro. Głosowanie na film, który otrzyma Nagrodę Publiczności Vimeo, odbędzie się w dniach 24 kwietnia - 1 maja. Nazwiska zwycięzców Nagrody Jury Konkursu Filmów Krótkometrażowych SundanceTV Shorts i Nagrody Publiczności Vimeo  zostaną ogłoszone w maju.

 

Więcej informacji na temat SundanceTV: www.facebook.com/sundancepl/

 

O SundanceTV

 

Zgodnie z duchem Festiwalu Filmowego Sundance (Sundance Film Festival) stworzonego przez Roberta Redforda, SundanceTV realizuje misję wspierania odważnych i kreatywnych produkcji filmowych. Prezentując prace najbardziej utalentowanych twórców, SundanceTV oferuje widzom różnorodny i szeroki wybór doskonałych, niezależnych filmów festiwalowych oraz oryginalnych seriali z najwyższej półki. Poza szeroką dystrybucją na terenie Ameryki Północnej, SundanceTV jest dostępny na terenie Europy, Azji, Ameryki Łacińskiej, Afryki Północnej oraz na Bliskim Wschodzie. Kanał należy i jest obsługiwany przez spółkę AMC Networks International (globalny oddział AMC Networks). SundanceTV jest marką dostępną w wersji HD, która cieszy się wysokim uznaniem
i przyciąga rzesze widzów na wielu platformach.

 

O AMC Networks International – UK

AMC Networks International-UK to wiodący międzynarodowy nadawca i dystrybutor trzynastu kanałów telewizyjnych w Europie, Afryce, Azji i na Bliskim Wschodzie. W zróżnicowanym portfolio firmy znajdują się: AMC, SundanceTV, Eva, Extreme Sports Channel, MGM Channel, kanał dla dzieci JimJam i kanały partnerskie i joint venture: Outdoor Channel i POLSAT JimJam oraz CBS Drama, CBS Action, CBS Reality, CBS Europa i Horror Channel powstałe w wyniku partnerstwa z CBS Studios International. Kanały powstałe w wyniku konsolidacji oraz spółek joint venture docierają w sumie do ponad 160 milionów gospodarstw domowych w ponad 140 krajach w 26 językach. AMC Networks International-UK to dział biznesowy AMC Networks International, czołowego producenta i dystrybutora kanałów telewizyjnych docierających do ponad 140 krajów Afryki, Europy, Ameryki Łacińskiej i Bliskiego Wschodu.

 

O Instytucie Sundance

Instytut Sundance został założony przez Roberta Redforda w 1981 roku. Jest to organizacja non-profit, która oferuje przestrzeń do tworzenia i rozwoju artystom filmowym i teatralnym, a także twórcom reprezentującym nowe media. Laboratoria, stypendia oraz programy mentorskie Instytutu Sundance odbywają się przez cały rok na terenie USA oraz na całym świecie. Festiwal Filmowy Sundance oraz inne projekty publiczne umożliwiają artystom nawiązanie łączności z widzami, inspirując ich do realizacji nowych pomysłów, odkrywania oryginalnych historii i budowania społeczności skupionej wokół niezależnego sposobu opowiadania. Instytut Sundance udzielił swojego wsparcia takim projektom jak, „Boyhood”, . Człowiek-scyzoryk”, „Manchester by the Sea”, „Brooklyn”, „Mała Miss”, „Źycie animowane”, „Sonita”, „O krok od sławy”, „Bestie z południowych krain”, „Fruitvale”, „Ucieczka z piekła”, „Przebudzenie wiosny”, „A Gentleman's Guide to Love and Murder” oraz „Fun Home”. Dołącz do społeczności Sundance Institute na FacebookInstagramTwitter i YouTube.

 

O Vimeo

Vimeo® to wysokiej jakości platforma wideo dla twórców i widzów. Misją Vimeo jest inspirowanie ludzi na całym świecie do tworzenia, udostępniania i odkrywania filmów wideo. Vimeo umożliwia twórcom sprzedaż oryginalnych filmów i seriali na całym świecie za pomocą funkcji Vimeo On Demand. Jest to otwarta platforma dystrybucyjna, która posiada ponad 30 milionów zarejestrowanych członków i co miesiąc dociera do ponad 170 milionów widzów na całym świecie. Spółka Vimeo LLC, która została założona w 2004 roku i ma siedzibę w Nowym Jorku, LLC jest jednostką organizacyjną IAC (NASDAQ: IACI).

Feedback